Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O obnovi pravoslavnih svetinja na Kosmetu ili u odbranu vladike Artemija

Komentari (42) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 04 mart 2010 16:34
Saša
Dragi profesore,

Čitam ovo što ste napisali i dođe mi da plačem kao malo dete. Nisu u pitanju samo statika i mehanika. Svaka od tih spaljenih crkava, a o manastirima i da ne govorim ima svoju priču, svoju istoriju. One koje su podizane za turske vladavine su podizane ne samo materijalom i molitvom, nego i domišljatošću srpskog naroda, jer su Turci za svaku crkvu postavljali posebne uslove. Ljudi su za vreme ratova na najrazličitije načine uspevali da sačuvaju i crkvene knjige, i relikvije, neretko rizikujući živote. Sve to vladika Artemije zna. Zna i mnogo više, ali da bi sačuvao mir među pastvom, ovu hajku provodi u molitvi i smirenju. Molimo se i mi sa njim.
Ako je neko gledao onaj nastup vladike bačkog na televiziji od pre dve večeri mnogo toga mu je jasno. ``H`` od hrišćanske ljubavi tu nije bilo. Irinej je rešio da tuži i sudi, i tu nema pomoći. Zašto ostale vladike ćute, to ne znam. Ne želim ni da pomislim da će se većina uključiti u hajku. Vi ste objasnili sa stručne strane kako su neadekvatno izvršeni građevinski radovi. Ja imam jedno principijelno pitanje. Zašto onda obnovu Hilandara nismo ustupili nekoj arapskoj ili američkoj firmi? Pa ljudi bi ugradili liftove, bazene, teretane, pa kad kršimo principe neka Hilandar, Bože me oprosti, prednjači.

Još jednom, hvala Vam profesore!
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 04 mart 2010 16:56
Vozi Miško
Obnovom pravoslavnih svetinja na Kosovu od strane onih koji su ih rušili i palili, a pod patronatom "međunarodne zajednice" koja je priznala to rušenje kao legitiman čin, se mnogo i teško manipulisalo. Ovo je jedan od tekstova koji bi mogao da otvori oči Srbima šta je sve u igri oko Artemija. Ali, ako naša vlast i dalje nastavi da se oglušuje o glasove razuma, ništa neće vredeti ni Artemiju, ni njegovim poštovaocima.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 04 mart 2010 17:19
zvezdarac
Hvala profesoru na veoma bitnom stručnom osvrtu u prvom delu teksta. Stručno mišljenje je svakako neophodno, mada je i svakom nestručnom a iole pametnom jasno kako će crkve obnoviti oni koji su ih rušili, i koji im besramno oduzimaju čak i istoriju i poreklo.

Što se drugog dela teksta tiče, imam samo jednu malu zamerku. A to je pominjanje, doduše uzgredno, štrajka glađu, akta duboko protivnog hrišćanstvu.

Što se sukoba među vladikama tiče, ne želim da ulazim ni u kakva dokazivanja i svrstavanja, ali bih ponovio jedno svoje mišljenje, već iznošeno ovde. Voleo bih da uopšte ne vidim crkvene velikodostojnike u masovnim medijima. U svojim razmišljanjima, te medije, ovakve kakvi su, često vidim kao sredstva mržnje i uništenja.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 04 mart 2010 17:26
@@
Ćutati je isto što i odobravati
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 04 mart 2010 18:26
Sergej Bulajić
Vladika Artemije je primer za sve Vladike svojom smirenošću i poslušnošću. Bog je taj u čiju se volju, promisao i dopuštenje uzda Vladika Artemije ,a mi ne treba da sumnjamo u Boga. Služi i nama kao primer da ne postanemo ostrašćeni u želji dok ga branimo, a treba se boriti za istinu i pravdu. Ja jedino mogu da pišem o nepravdi koja se dešava ovom narodu, o nepravdi i proganjanju onih koji samo žele da istraju u svojoj veri, istini i ljubavi prema Gospodu.
Eto i ti jadni ljudi koji su umrli posle zatvaranja Centra u Crnoj Reci, i njihove jadne duše znaju ko im je dobro činio, ali dao Bog, pa da se i oni koji su direktno odgovorni za njihov odlazak u smrt, zapitaju i razmisle o svemu što su učinili, i da Gospoda mole za oprost.
Hvala autoru na tekstu i suštini jednog od razloga odbijanja preuzimanja "obnovljenih" svetinja.
U ime svih nas koji znamo šta je istina neka Vladika Artemije izdrži uz Božiju pomoć i u ovom stradanju pokaže nam put kojim treba ići i kako da spasavamo naše duše.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 04 mart 2010 19:33
Goran Jevtović
Deo zaključka 1. (a) objekti nisu fotografisani, (b) uzorci materijala nisu ispitivani u laboratoriji, (v) o stabilnosti čitavog objekta i njegovih vitalnih delova se uopšte nije vodilo računa, (g) objekti na čiju se sanaciju čeka, nisu zaštićeni od daljeg propadanja, (d) otkopani su temelji tako da atmosferska voda preti katastrofalnim posledicama po stabilnost itd.

Zaključak 2. Radovi se izvode nestručno, lošim materijalima i bez poštovanja restauratorskih uslova.

Zaključak 3. Preduzeća nisu kvalifikovana za ovakvu delatnost.

Zaključak 4. Nadzora ili nema ili je nestručan.

Zaključak 7. Karakteristike korišćenih materijala su veoma loše zbog visoke temperature požara i njegovog dugog trajanja.


Sjajno profesore, da sjajnije nemože biti! Alal Vam vera Pravoslavna!

Mala zamerka, šta ste čekali sa ovim tekstom bar 20 dana? "Izgibosmo" na ovom sajtu sa onima koji nam neveruju "na reč" kao i dokazima kojima raspolažemo!

Inače, taj čuveni Memorandum na koji je blaženopočivši Patrijarh Pavle stavio potpis a zatim upravo na osnovu argumenata v.Artemija, da će SPC biti prva koja priznaje "nezavisno Kosovo", povukao za vjeki vjekova, bio je trenutak kada je počelo ostrvljivanje na ERP.
To je to prokleto "srebroljublje", "vlastoljublje", "slavoljublje" i "gordost" pojedinih vladika (da li pojedinih?, pa nije, većina ih je!), koja će nas Srbe koštati mnogo!

Kao što i potonji događaji, a posebno najnoviji, kao što je slučaj sa Kušnerom, dokazuju, vladika Artemije je morao biti uklonjen! Na žalost. Ali, Bog je veliki, Bog je čovekoljubiv, Bog je istinoljubiv, Bog je pravdoljubiv.
Pobedićemo!
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 04 mart 2010 19:49
Ljubiša Spasojević
Podrška vladici Aetemiju može da se pošalje na
kim Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli Treba navesti ime, prezime adresu i zanimanje. Spisak će potom biti uručen vladici.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 04 mart 2010 20:08
Dorotej
Postoji tekst svetog vladike Nikolaja koji govori o tome zašto se srušila stara crkva u selu Zablaće kod Čačka. Loše je zidana, po sistemu red cigle, red psovke, a bez molitve. I srušila se, sama od sebe.
Mogu da budu i najveći građevinski stručnjaci, bez molitve se ne zida crkva. Od onih koji su sa apetitom rušili se ne može očekivati ljubav prema svetinji.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 04 mart 2010 21:17
ljubiša babić
Istina se retko kad sazna na vreme.
Ipak, još nije kasno.
Trebalo bi ovu informaciju proslediti svim medijima
Hvala vam.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 04 mart 2010 21:37
Petar Janketić
Na žalost, zbog straha za svoje položaje, danas se veoma malo ljudi usuđuje da kaže istinu o obnovi manastira na Kosmetu, tako da je svaki ovakav tekst, zaista, zlata vredan, gospodine Mićunoviću.

Svako, ko ima imalo zdravog razuma, pomisliće kako mogu Albanci obnavljati pravoslavne manastire i crkve, kad oni niti imaju znanja o tome, niti iskrenu želju, a niti je to u njihovoj tradiciji. Treba li naglašavati da je u tradiciji albanskog naroda jedino pravljenje džamija?

I povrh svega, mitropolit Amfilohije i v.Irinej Bački sklapaju taj Memorandum o obnovi sa Kosovskom vladom marta 2005., uprkos jakom protivljenju v.Artemija koji je zbog toga umalo smenjen tokom SASabora u maju iste godine.

Ne treba zaboraviti i da je patrijarh Pavle povukao svoj potpis sa tog Memoranduma posle dva dana, nakon što je uvideo njegovu štetnost, ali ekumenisti to i dan danas ignorišu, jer im je zgodno da u svojim manipulacijama srBskom javnošću ističu kako je i patrijarh Pavle "potpisao" taj Memorandum.

Brate zvezdarac, mislim da si možda pogrešno shvatio pomenuti "štrajk glađu", što zaista i jeste jedan "akt duboko protivan hrišćanstvu" i ,veruj mi, monasi u Crnoj Reci to odlično znaju, jer njihov iguman otac Nikolaj je jedan od najvećih pravoslavnih duhovnika u čitavoj SPC (zato je i na udaru ekumenista koji mu spremaju smenu, kao što su pre par dana, bez obrazloženja, smenili igumaniju Saru u manastiru Končul), tako da što se tiče tog "štrajka glađu", to nije istina, jer su crnorečki monasi ustvari u strogom postu, a što podrazumeva uzimanje ipak (samo) vode i hleba, uz jaku molitvu, što potvrđuje i profesor Mićunović u ovom tekstu:

oni, sveti molitvenici naši, ne štrajkuju glađu, već se mole Bogu za sve nas, pa i za one koji ih gone.
Preporuke:
0
0
11 petak, 05 mart 2010 00:57
1 @ ljubiša babić
Svi mediji prate NSPM, ali ovakav tekst u njima može biti objavljen samo ako ga niko tamo ne primeti.
Nego uputi prijatelje na ovaj sajt, emajluj im link, tako će ix više pročitati (koga interesuje).
Preporuke:
0
0
12 petak, 05 mart 2010 01:19
Goran_Oslo
Dragi profesore i prijatelju,

Poznavajući Vašu ljubav prema pravoslavnoj Rusiji posle ovakvog teksta mogu samo da Vam poželim – na mnogaja ljeta!
Preporuke:
0
0
13 petak, 05 mart 2010 02:31
Goran Jevtović
Preporučujem sa zadovoljstvom, inzvaredan tekst novinarke Ivone Živković u listu "Tabloid" (od juče u prodaji najnoviji broj, ili na veb adresi www.magazin-tabloid.com/casopis), kojim je, za one manje upoznate, ali i za one "neverne", u skoro u potpunosti razjašnjena "svedimenzionalna" pozadina slučaja Vladike Artemija.

Gospođa Živković (jedna od najboljih i potpuno slobodnih novinara u ovoj namučenoj zemlji), uspela je da razreši, ne samo političku i kvazicrkvenu pozadinu, već i brojne sve dileme i smutnje oko tzv. kriminalnih radnji u ERP i posebno, videćete, nepravedno optuženih - igumana i sekretara Simeona Vilovskog kao i vlasnika građevinske firme "Rade Neimar".

Evidentno je da raspolaže dokazima i saznanjima do kojih dolazi na sebi svojestven način, i mislim da je navedenim člankom dala ogroman doprinos za skidanje ljage sa Vladike Artemija.
Sve je to vrlo lepo uobličeno u tekstu, sa odličnom genezom problema, analizom i nedvosmislenim zaključcima, a na bazi činjenica.
Preporuke:
0
0
14 petak, 05 mart 2010 05:55
Ljubomir
Mislim da je u tekstu sve veoma jasno rečeno, osim jedne činjenice: iznošenja tvrdnji o radu centra za narkomane u Crnoj Reci i ponovnog dovođenja istog u vezu ovog slučaja sa vladikom Artemijem.

Centar i ponašanje ljudi tamo prema narkomanima je samovolja nekih neiživljenih ljudi i sramota svih nas - gde je sila i batine tu Svetosti nema.
Preporuke:
0
0
15 petak, 05 mart 2010 09:06
racel
Postovani profesor je uradio pravu sekciju zbog cega je sklonjen postovan i dragi Artemije.Posle ovoga, nista vise nije potrebno, vec da se narod uzme debelo u pamet, jer zlo nam se pise.
Preporuke:
0
0
16 petak, 05 mart 2010 10:43
Jovan
Odličan tekst prof. Mićunovića. Svaka mu čast na ovako iskrenoj i tačnoj analizi! Pozivam sve čitaoce da se pridruže i fejsbuk grupi ISTINA JE SAMO JEDNA-VLADIKA ARTEMIJE, koja sada broji već preko šest i po hiljada članova. Na pomenutoj grupi možete pronaći redovne informacije o neredovnoj situaciji i teroru koji se vrši u raškoprizrenskoj eparhiji, kao i dati vaš glas podrške mučeniku kosovskom, vladiki Artemiju.
Preporuke:
0
0
17 petak, 05 mart 2010 11:10
Branko
Mozda je imao srecu da postane svetac i pre smrti.
Preporuke:
0
0
18 petak, 05 mart 2010 19:53
Goran Jevtović
Preporučujem čitaocima NSPM da pogledaju pismo Vladike Artemija koje je uputio Patrijarhu Irineju, dana 22.10.2010.godine!
U pismu vladika "protestvuje" zbog medijske hajke koja se pod okriljem Sinoda vodi protiv njega i istine! Veoma zanimljivo, i razobličuje mnogo toga.

Objavljeno je na sajtu:
www.novinar.de/2010/03/05/pismo-utamnicenog-ep-artemija-patrijarhu-irineju.html#more-14496
Preporuke:
0
0
19 petak, 05 mart 2010 21:24
Pedja
Kada ne bi verovao u krajnju pobedu dobra ne bi ni citao tekst prof.Micunovica.Ekumenizam kao produzena ruka komunizma samo je jos jedno u nizu iskusenja koje se stavlja pred Svetu Pravoslavnu Crkvu.A narod je rekao "ne pada sneg samo da pokrije breg vec da neke zverke ostave svoje tragove" tako je i ovog puta.Znaju nasi Sveti Oci koji se u tisini mole i za neprijatelje svoje da je
neodrziva zamisao da svoju Svetu veru Pravoslavnu umesamo sa onima koji hoce da vladaju i telima i dusama da nam posnim betonom grade svetinje i da nas nauce "kako treba" .Mozda je to "greh" Vladike Artemija ako jeste za mene je vec Svetitelj. Nasoj Svetoj veri nema sta da se doda i nema sta da se oduzme: LJubav za sve, Vera u jednog Boga i nada u vaskrsenje sve ovo zapecaceno Ocem,Sinom i Svetim duhom. Razmislite Ekumenisti i vratite se na put spasenja.
Preporuke:
0
0
20 petak, 05 mart 2010 23:54
Steva Nadrljanski
“Što ga brani, kad ga ne odbrani”, rekao bi Njegoš.

Šta će vladici Artemiju ovakva odbrana od sajber-boranije (“genijalna sintagma Steve Nadrljanskog”), kad ga niko ne napada, nego ga spasava, da ne zabrazdi dalje.

Drago mi je da nam je obranitelj otkrio da je vladika Artemije izabrao “Radeta Neimara” sa njegovim (“Radetovim”) šiptarskim izvođačima baš zato što se ovi bolje razumeju u statiku i mehaniku od šiptarskih firmi sa šiptarskim izvođačima.

Kad čujem “Hrist”, naježim se. Ko na obrazovnom programu RTB pre trideset godina. Prepisali od Hrvata, samo prvo slovo nisu. Vidi se da je čova odnekud upravo banuo, iz udžbenika mehanike, a i lekcije su mehaničke, prepisane od mehaničkih mudraca.

Osim toga, držao je sveću Svetom Nikolaju i avi Justinu, pa zna kako su oni služili. Izgleda da je bio u istoj poziciji i što se tiče Svetog Save, blago njemu.
Tamo je držao sveću, ovde lekciju o trostrukoj odluci sabora. Zna i ko je izjavio da je iznad sabora. Ne zna, ali ipak zna.

Kao skrušeni profesor mehanike on skrušeno zna i sve o “nekom Jovanu Zizjulasu”, kao što ja sve znam o Laplasu, Darvinu, Hajdegeru, makar završio smer Zaštite životne sredine.

Bio sam i ja u Crnoj Reci, davno pre no je mehaničar tamo stigao. Čuo sam da svašta govore protiv pokojnog Pavla, opet i opet. I tamo i pred patrijaršijom.

Zna za jedne trostruke odluke, a za druge ne zna – onda je to “prljava kampanja” bez dokaza.

A zna i da ostali ne znaju za očinsku ljubav.

Jedne napukline i naprsline vidi, druge ne vidi.
Preporuke:
0
0
21 subota, 06 mart 2010 04:08
Petar Janketić
@Steva Nadrljanski

Kakav je Vaš interes u neprestanom blaćenju v.Artemija? Zašto se toliko trudite u tome? Pa čak i onima koji govore istinu o v.Artemiju da govorite sa nipodaštavanjem, kao što za prof.Mićunovića kažete "obranitelj", "čova" i "držao sveću avi Justinu", zašto to radite?

U Vašem komentaru ponavljate ironične reči Irineja Bačkog kako v.Artemija "niko ne napada, nego ga spasava, da ne zabrazdi dalje." Zaista, ali zaista treba biti neopisivo bezdušan i ciničan te tako nešto izjaviti. Te reči su u istom rangu sa rečima: "Đura će ti oprostiti što te je tukao".

Vi tvrdite da je v.Artemije izabrao “Radeta Neimara” sa njegovim (“Radetovim”) šiptarskim izvođačima. Da li imate dokaze za tu Vašu izjavu? Neki link na tu informaciju? Ili je to samo zato što se divno uklapa u Vaše uobičajene konstrukcije protiv v.Artemija?

A ne zaboravite da SPC niti je poreski obveznik, niti je dužna da raspisuje tender za izvođenje građevinskih radova (za razliku od državnih institucija).

Vi ponavljate pogrešnu teoriju bivšeg episkopa Atanasija Jeftića o "Hristu", koju je argumentovano raskrinkao dr.Miodrag Petrović u svojoj knjizi "Hristos i Hrist" (http://www.novinar.de/2008/08/21/opet-se-zesti-bivsi-episkop-atanasije.html). A pošto nam se izdajete za velikog pravoslavnog vernika, da li nam možete reći kako izgovarate Isusovu molitvu (najiskrenije se nadam, da se nećete "naježiti" zbog te molitve)?

Da li to niko ne zna kako su Svetu liturgiju služili Sv.Nikolaj i ava Justin? Da li ste čuli za Služebnik?

Ko je to u Crnoj Reci govorio protiv patrijarha Pavla? Neki obični monah? A ne videste li koji episkopi su bili najglasniji u zahtevu za smenu patrijarha Pavla (a što im posle nije smetalo da navuku lice žalosti i budu u prvim redovima pogrebne povorke)? Naravno, to ne vidite, ali ću Vam reći da su to isti episkopi koji ponižavaju v.Artemija.

I koje uopšte dokaze Vi imate za sve Vaše izrečene tvrdnje protiv v.Artemija?
Preporuke:
0
0
22 subota, 06 mart 2010 07:39
Stefan
Ovo sto se desava u Rasko prizrenskoj eparhiji je veoma ozbiljna hajka na sve koji se protive ekumenizmu.Ja pripadam toj eparhiji, i apsolutno sam uz vladiku ARTEMIJA,koji strada kao hristov mucenik, cutke trpeci sve napade i klevete, vere hristove radi. Afera oko Vilovskog je samo povod, nije valjda da ce da posmenjuju igumane svih manastira zbog greha jednog sekretara? Bolest ekumenizma i papstva se duboko ukorenila u neke eparhije SPC, i bojim se da ako se nas narod ne osvesti i suprotstavi ovom duhovnom genocidu, da uskoro mozemo ocekivati situaciju kao u Grckoj, gde je doslo do raskola. Zato nas narod mora biti obavesten sta se desava iza kulisa, da price koje serviraju mediji imaju cilj da skrenu paznju sa sustine stvari koja je skrivena. Vladike kojima je drazi Jovan Zizjulas od nasih svetih Nemanjica, Svetog Save, Stefana Nemanje, moraju duboko da se zamisle i zapitaju sta rade i za ciji interes? Gde god se pojave ekumenisti Atanasije i ostali, pocinju tuce, svadje, smutnje i razdor..... Nadam se da nas narod jos uvek ima snage da prepozna prioritete i bar gram svetosavlja i prave Hristove vere u sebi.
Preporuke:
0
0
23 subota, 06 mart 2010 09:54
Metohija Kosovska
Opet i ponovo i još jednom:
SVI SMO MI CRKVA HRISTOVA.Dakle SVAKO TREBA DA KAŽE ISTINU I BORI SE ZA PRAVDU.Vi ste ekspert i prevoslavac i imate dužnost da kažete i o statici, a i o verskim stvarima.
Dragi poštovani Profesore MIĆUNOVIĆU,
hvala Vam da ste rekli ISTINU.
Svako treba da se javi i kaže da niko nije kriv dok se to ne dokaže,niti se iko stavlja u pritvor bez suda, niti se u ičiju kuću provaljuje bez sudskog naloga za pretres- a to sve je urađeno u Gračanici.Ne trebaju mi ni Kanoni ni Sv. Sava da to znam.I Midić i Zizjulas se apsolutno slažu sa ovim što rekoh.
Poznato je hiljadama godina ko se ježi pri pomenu imena Gospoda našeg Isusa Hrista.
Preporuke:
0
0
24 subota, 06 mart 2010 10:20
Milan V Mićunović @ Steva Nadrljanski
Hvala, brate Stevo! Mehaničar je mnogo gori od svega što ste napisali. Zaista, mislim da je mnogo bolje reći HRISTOS. Tako i govorimo mi pravoslavni: Hristos voskrese iz mertvih... Bila je ovo greška u kucanju jer sam pisao u jednom dahu. O ostalom neka čitaoci sami prosude.
Preporuke:
0
0
25 subota, 06 mart 2010 12:57
Mašenьka
Ako +Atanasije nešto kaže, onda mora da je to istina. Tu nema šta dalje da se proverava.

Ako +Atanasije kaže da je knjiga Ave Justina loše pripremljena, onda je ona loše pripremljena.
Ako +Atanasije kaže da "duša, tvar besmrtna" u direktnom prevodu glasi "život besmrtni" (bez duša, bez tvar), onda je tako i nikako drugačije.
Ako +Atanasije kaže da se sa inovernima može moliti "Oče naš", onda ima da mora da može. Kanoni mačku o rep, i svrgnuće mačku o rep!
Ako +Atanasije kaže da se kanoni mogu okačiti mačku o rep, a onda koristi iste kanone da opravda svoje ponašanje na Kosmetu, onda je tako kako +Atanasije kaže i nikako drugačije. Čak i kad +Atanasije protivreči sam sebi!
Ako +Atanasije kaže da se ima služiti Liturgija "po novom" (bez Služebnika, jer ne postoji), iako je Patrijarh Irinej rekao da je ispravna po starom, I DA TREBA DA BUDE UNIFORMNA, onda mora po novom i tačka. Onda je možda i Patrijarh Irinej mislio na uniformnost po novom?!
Ako +Atanasije kaže da je nesposoban da upravlja eparhijom, pa sposoban, pa nesposoban, pa sposoban, pa nesposoban, pa sposoban, onda je tako i nikako drugačije! Čak i kad dvesta pedeset puta protivreči sam sebi!
Ako +Atanasije kaže da "psevdozilote" vodi "psevdosimeon psevdovilovski", onda je tako i nikako drugačije. Onda pametnjakovići koji imaju ZADATAK da učestvuju na forumima i šire novotarstvo (valjda im se progleda kroz prste za neki seminarski rad, šta li; ili dobije bolja ocena; ili kasnije dobije bolja parohija), sve rade bona fides, bezmezdno, a mi smo svi veliki nesrećnici zloupotrebljeni od strane nekog misterioznog psevdosimeona, koji nas i plaća - onda je to tako i nikako drugačije.

...
Preporuke:
0
0
26 subota, 06 mart 2010 12:58
Mašenьka
(nastavak)

Ako +Atanasije kaže da se ima biti u poslušanju, onda je to tako. Naravno, ne odnosi se na određene Dečance koje je +Artemije DOK JE BIO NERAZREŠEN i te kako smenio, pa im se neposlušanje obilato isplatilo. Jer, +Atanasije tvrdi da je to neposlušanje u stvari bilo poslušanje, samo nevidljivo čovečijem oku, "premudro skriveno".

Dakle, šta god Atanasije kaže, to je tako i nikako drugačije; šta god bilo ko drugi kaže, ima se uskladiti sa mišljenjem Bivšeg Episkopa Banatskog, Zahumsko-Hercegovačkog, Šumadijskog-ili-gde-već i sadašnjeg Raško-Prizrenskog, jer je on nepogrešiv kad govori eks katedra, i kad uopšte govori. Naročito kad prevodi.


Sa jednog internet-foruma.

***

Donekle razumem i gospodu “poštovaoce i branitelje vl.+Artemija” i gospodu “poslušnike i poštovaoce Odluke Sinoda”. Sasvim je razložno, hrišćanski, ako hoćete, pokrivati golotinju otaca svojih. Samo, treba znati granicu između “pokrivanja golotinje” i divljenja “carevom novom ruhu”. Pogotovo ukoliko se carevi ne skidaju sa medija, gde se svojim “novim ruhom” razmeću.
Preporuke:
0
0
27 subota, 06 mart 2010 13:43
Steva Nadrljanski
Pero, kako ste izdržali ovo nekoliko dana bez mene? Vidim da sam vam nedostajao, pa sam rešio da vam se smilujem, da imate s kime ljucki prodivaniti. Znam da bez Steve i pape ne možete da živite.
A da blatim nekoga, to je sigurno (šta ću, grešan sam čovek, nisam ko neki ovde pravedni), ali to nije ep. Artemije, nego ovdašnje komentatorsko jednoumlje. Moje neslaganje sa vašim somnambulnim teorijama zavere na liniji Racinger-Bajden-Tadić-Sinod-Tači-Steva Nadrljanski vi proglašavate za blaćenje episkopa od koga ste napravili idola, nekakvog paracrkvenog božemeprosti Supermena koji spasava ceo svet od svih mogućih zala. Zar ne vidite da ste od vladike Artemija stvorili svoga papu?!
A za misao o izbavljanju vladike Artemija ja posedujem ekskluzivna autorska prava. To je vladika Irinej čuo baš od mene.
A kako su služili svetitelji žički i ćelijski, zna se (za vašu informaciju, Justina su takođe ganjali kojekakvi zbog “novotarenja”). Samo, ne zna se kako je služio Sveti Sava dok se ne pogleda u služabnike onoga doba, pa sve do kraja 17. veka. To bi bilo veliko iznenađenje za današnje branitelje. Nemojte opet s onim “daj, Stevo, link!” Uostalom, kakve ovo veze ima sa temom? Ah, da – hoće da nas pokatoliče tako što ćemo se malko vratiti svetosavskom bogosluženju.
Koješta ste izmešali.
Što se tiče dokaza koje ištete, šta će vam oni uopšte kad ste unapred proglasili krivce i opravdali pravedne? Ionako ne biste verovali. Izveštaji iz 2006. godine koje je sabor prihvatio i na osnovu njih naložio vladici Artemiju da u određenom roku razjuri ekipu za mene su dovoljni, ali vi biste verovatno smatrali da je sve to falsifikat koji na sabor doneo štatigajaznam ko – dal Tači, dal Bajden. A za ono što sam svojim ušima slušao i očima gledao ne mogu vam dati linkove – isto koliko i vi meni za goreopisanu teoriju sveantisrpske zavere, ako ne računamo ANONIMNE sajtove BEZ BLAGOSLOVA CRKVE koje imate običaj navoditi, i od kojih se sam +Artemije morao ograditi ("Stevo, daj link!").
Preporuke:
0
0
28 subota, 06 mart 2010 16:53
Goran Jevtović
@ Steva Nadrljanski

A kako su služili svetitelji žički i ćelijski, zna se (za vašu informaciju, Justina su takođe ganjali kojekakvi zbog “novotarenja”). Samo, ne zna se kako je služio Sveti Sava dok se ne pogleda u služabnike onoga doba, pa sve do kraja 17. veka. To bi bilo veliko iznenađenje za današnje branitelje


Ivinite, a kakvo je danas vreme kod VAS u Rimu, Zagrebu, Briselu? Neznam tačno gde se nalazite, pa sam zato nabrojao više "pravoslavnih" gradova.

Bože, pa jel moramo i ovakve komentare da čitamo da bi dočekali "vaskrsenje mrtvih i život budućeg veka." Amin. Majko Srbijo, šta dočekasmo.
Preporuke:
0
0
29 subota, 06 mart 2010 19:41
Petar Janketić
@Steva Nadrljanski


Pošto imate pik na sajt "Borba za veru", koji sam navodio izmeću ostalih kao izvor nekih informacija, te radi drugih (možda neupućenih) čitalaca Vaših komentara, navešću samo neke od saradnika tog sajta koji "nema blagoslov Crkve", (tj. koji nema blagoslov Irineja Bačkog i Amfiolohija):
-Protojerej-stavrofor dr Mateja Matejić
-Protojerej-stavrofor Dušan Kolundžić
-Dr Miodrag M. Petrović, naučni savetnik
-Prof. dr Milan Petrović
-Prof. Vladimir Dimitrijević itd.

Od ovog sajta se nikad nije ogradio v.Artemije kako Vi to maliciozno kažete, ali je interesantno da je taj sajt više puta obaran hakerskim napadima organizovanim od strane, čik pogodite koga? A eto, hakeri su inače poznati kako "vole" redovno da obaraju sve sajtove koji nemaju blagoslov Crkve, (tj.Irineja Bačkog i Amfilohija).
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 07 mart 2010 00:50
Steva Nadrljanski
Blagoslov Crkve znači blagoslov episkopa. Izvinjavam se, ali je tako. A fakat da nema nijednog episkopa koji bi tako nešto javno podržao, govori da su stvari sumnjive. Što se mene tiče, od toga je još gora činjenica da se uredništvo tog i sličnih sajtova ne zna. Pa i ne sme da se zna.
Uspeli su dakle da nađu cela dva sveštenoslužitelja za "saradnike". To samo govori dve stvari:
1. i u bogoslovlju, kao i u fudbalu postoji Premijer liga i opštinska liga. Pomenuta gospoda bliža su svakako ovoj drugoj.
2. potvrđuje se stara izreka da raskola nema bez mantije - ne služi im baš na čast, a i nije crkveno, učestvovati na takvim mestima koja nemaju blagoslov, a gazde su ilegalci.
Ostali nabrojani nisu teolozi, ali su zato u duši protestanti (blago rečeno).
Vladika Artemije nije se dakako ogradio od vaše "borbe", već od prvog sličnog sajta (vi mu svakako znate ime) koji se pojavio kad je Sabor prvi put poslao komisiju da vidi šta se zbiva u ERP, a koji je bio obična pljuvaonica. Istog momenta sajt se ugasio, a rodio se brat blizanac (i njemu znate ime), a potom i njegova ilegalna duhovna čeljad, poput ovih na koje vi i gosn Goran dajete linkove, kao da su "Patrologija greka". Svi su anonimni, što se tiče uredništva, a blagoslov nemaju.

G. Gorane, što ste se šokirali? Naši današnji služabnici nisu svetosavskog, već maloruskog porekla, 17. i 18. vek, kad je rusko bogoslovlje bilo pod opasnim uticajem i katolicizma i protestantizma, pa su se neke stvari od njih i tu uvukle, a nama stigle u Karlovačku mitropoliju. To su notorne činjenice. Ja tu nisam ništa kriv. Ali uvlačiti Svetog Savu u kojekakve konstrukcije nije u najmanju ruku lepo.
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 07 mart 2010 02:21
Goran Jevtović
Amin brate Stevo!
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 07 mart 2010 02:54
Teofilo Stivenson
Umesto komentara.

http://www.eparhija-prizren.info/novo/2010/03/111/
Preporuke:
0
0
33 nedelja, 07 mart 2010 03:28
Mašenьka
Naši današnji služabnici nisu svetosavskog, već maloruskog porekla, 17. i 18. vek, kad je rusko bogoslovlje bilo pod opasnim uticajem i katolicizma i protestantizma, pa su se neke stvari od njih i tu uvukle, a nama stigle u Karlovačku mitropoliju. To su notorne činjenice.


Ah, ti zlosrećni Rusi, tako “podložni heterodoksnim uticajima”... Bio jednom jedan patrijarh Nikon, koji se, pričajući o “povratku na staro” (ie. grčko), ravnao ne po istočnicima starostavnim, a po savremenoj mu jelinskoj praksi (novogrčkoj i unijatskoj).

Kako se u ovom svetlu tumači problematika, recimo, otvaranja i zatvaranja Carskih Dveri? Da li je usvojena od protestanata ili rimokatolika? Koje su, imeno, molitve rimokatolici na misi čitali tajno, a mi se na njih ugledali? A sada, oslobađajući se iga ih uticaja, uvodimo upravo istovetne rimokatolicima elemente?! Uticaj ih je prestao biti opasan, šta li? Može li se sumnjivo poreklo npr. "Otčitke" +P. Mogile upotrebljavati kao opravdanje izmene čitanja Anafore?

Što se tiče “vekovne prakse”, uvek sam smatrala da je pozivanje na “drevnu” i “drevniju” praksu (i “jedne” i “druge” strane) prilično slab, da ne kažem loš argumentarijum - što beše ugodno u IV veku, možda nije za V, XV ili XXV.

Kako na drugu temu reče I.V. Kirijevski:

Ako je staro bilo bolje od sadašnjeg, iz toga još ne sledi, da bi ono bilo bolje sada. Što je odgovaralo u jedno vreme, pri jednim okolnostima, može ne odgovarati u drugo vreme, u drugim okolnostima. Ako je staro bilo gore, takođe iz toga ne sledi da se njegovi elementi ne bi sami od sebe mogli razviti u nešto bolje, samo da taj razvoj nije zaustavljen nasilnim uvođenjem tuđeg elementa. Mladi hrast je, naravno, niži od vrbe - svoje vršnjakinje, vidljive izdaleka, što rano baca senku, rano liči na drvo, i dobra je za potpalu. Ali vi, naravno, nećete hrastu učiniti uslugu time što ćete na njega nakalemiti vrbu.


Nije samo do “starog” i “novog”. Bitni su motivacija, metod. I celishodnost.
Preporuke:
0
0
34 nedelja, 07 mart 2010 03:54
Petar Janketić
@Steva Nadrljanski

A otkad je neophodno da neki episkop blagoslovi neki sajt? Da li ekumenistički sajt "verujem" ima nečiji blagoslov? Da li postoji ijedan pravoslavni sajt koji ima blagoslov nekog episkopa, a da to nije zvanični sajt (neke) eparhije?

Vi implicirate da na tom sajtu pišu sve nekakvi anonimusi, a što nije istina, te sam zato i naveo nekolicinu saradnika koji jesu ugledni, obrazovani i poštovani ljudi, za razliku od nekih anonimusa koji ih osporavaju.

Ako su "premijer liga" episkopi (kao najpoštovaniji sveštenoslužitelji), možete li nam ukazati na neke sajtove iz te lige?

Zašto spominjete uredništvo sajta? Pa nikad niko ne citira njihova saopštenja sa tog sajta, već jedino saopštenja episkopa, sveštenika, profesora, doktora, advokata itd. sve sa punim imenom i prezimenom. Šta je tu sumnjivo? To što su ta saopštenja uredno skupljena i objavljena na tom sajtu? A nije Vam sumnjivo što se takvi sajtovi redovno obaraju od strane hakera?

Zašto izvrćete izreku da jeresi nema bez mantije (a ne "raskola", kako Vi to kažete)? Patrijarh Irinej kaže: "Dešavalo se u istoriji da su patrijarsi i episkopi padali u jeres, a da je narod čuvao veru." Navešću link ove izjave na NSPM, jer bi Vam onaj drugi apriori bio sumnjiv: http://www.nspm.rs/crkva-i-politika/patrijarsi-i-episkopi-padali-u-jeres-a-narod-cuvao-veru.html?alphabet=c#yvComment24055

Nije isto jeres i raskol. Zna se ko u SPC protura jeretička učenja poput smrtnosti duše, ko se moli zajedno sa jereticima i ko se tome protivi. I zato što se tome protivi naziva se raskolnikom ?!

Strašno je kako se izvrću stvari samo da bi se istina sakrila.
Preporuke:
0
0
35 nedelja, 07 mart 2010 21:17
Petar Janketić
@Steva Nadrljanski

Naši današnji služabnici nisu svetosavskog, već maloruskog porekla, 17. i 18. vek, kad je rusko bogoslovlje bilo pod opasnim uticajem i katolicizma i protestantizma, pa su se neke stvari od njih i tu uvukle, a nama stigle u Karlovačku mitropoliju. To su notorne činjenice. Ja tu nisam ništa kriv. Ali uvlačiti Svetog Savu u kojekakve konstrukcije nije u najmanju ruku lepo.


Zamislimo da je to sve tačno, ali postavlja se pitanje koje dao pravo pojedinim episkopima da samovoljno menjaju, tj. "obnavljaju" Svetu liturgiju kršeći odluku SASabora koja doslovno glasi ovako:

"U međuvremenu, dok ne dođe do prihvatljivih rezultata rada Komisije, u svim eparhijama Srpske pravoslavne crkve u pogledu služenja Svete Liturgije i drugih bogosluženja držati se ustaljenog vekovnog poretka naše Crkve."
(http://www.novinar.de/2007/06/07/ustaljeni-vekovni-poredak-spc-ima-da-se-postuje.html)

A evo šta je govorio sadašnji patrijarh Irinej o reformi liturgije:

Kada počnu sva ta razmišljanja kako da se služi, završićemo kao protestanti. U protestantizmu svako služi i tumači Jevanđelje na svoj način i živi po Hristu kako on misli da treba. Mi smo saborna crkva i kod nas se sve odlučuje na saboru jerarhije. Kada se pojavi problem okupi se sabor pomesne crkve, razmotri i donese odluku i o tome informišu ostale crkve. Najgore je što je zbog pitanja služenja liturgije došlo do podele u narodu i što se ne vidi kraj tome, ukoliko se nastavi sa reformama.
(http://www.nspm.rs/crkva-i-politika/patrijarsi-i-episkopi-padali-u-jeres-a-narod-cuvao-veru.html?alphabet=c#yvComment24055)

I zašto povrh svega, pojedini episkopi (tzv. novotarci i ekumenisti) uporno i svesno i dalje krše pomenutu odluku SASabora? A da ironija bude veća, baš ti isti episkopi prozivaju v.Artemija da je neposlušan Saboru i da je "raskolnik" ?!
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 08 mart 2010 00:00
Steva Nadrljanski
Petre, brale, najpre si tvrdio da nije baš da “borba” nema blagoslov (pošto na njemu pišu izvesni sveštenici), a onda tvrdiš da blagoslova ne mora da bude. Otkad treba blagoslov? Pa otkad se sajtovi prave, bratac, otad treba. To su pravila cerkovnaja. Veseli sajt “verujem” ima blagoslov pokojnog patrijarha, a da li će ga sačuvati, videćemo. A sajtovi sa kojih ti vučeš podatke, blagoslova takvog nemaju. A što se tiče Premijer lige, nisam mislio na sajtove, već na bogoslove.
Uredništvo i vlasništvo mora da se zna, jer od toga sve zavisi. Ako se štampani mediji ne sakrivaju, i ako znamo šta je čije, tim je pre potrebnije da u Crkvi ne bude žmurke. Pošteno je tako, brale. A glede hakerisanja, to verovatno radimo ja i Racinger. Sad sam divanio sa nekakvim stvorom što redovno visi na forumu “Verujem”, kaže da su i njih obarali iks puta. Čik pogodite ko, rekao bi moj brat Petar.
Drago mi je da poštujete novog patrijarha, dosad mi je izgledalo da je došao na listu nepodobnih zbog onih sumnjivih izjava o papi. Valjda mi se samo učinilo. Ja sam ga, nesretnik, branio, sećate se? Pa valjda smo i ja i moja žena i bratija nekakav narod, Petre, a ne samo vi?
Povodom tobožnje reforme liturgije, mogao bih i ja pitati: ko daje blagoslov mom episkopu, pa i mnogima drugima, da lično kasapi tipik po svome, pa umesto 6 ili 8 stihira na Gdi vozvah uzima dve, ili šestopsalmije pretvori u tropsalmije, ili da mu ne smeta što tamo neki popa narod pričešćuje posle liturgije, itd. itsl. itd? Gde se dede revnost? Ostala možda kod truna u tuđem oku? Ja sam najstarije i najpotpunije službe Crkve viđao baš kod ovih vaših “novatora”. A ovaj moj u Vršcu svenoćna bdenija zabranio.
Ima poredak vekovni (ovaj od 18. veka), a ima i vekovniji (barem od Svetoga Save). Sabor je tu odluku skrpio tako da je svako može tumačiti po svome. Ili možda više ne vrede služabnici srbuljski, neg samo ovi maloruski?
Uostalom, nijedan Vaseljenski sabor nije propisivao bogosluženje.
Nego, kakve sve ovo veze ima s temom?!
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 08 mart 2010 00:28
Steva Nadrljanski
Cenjena Mašenjka, baš me raduje ovih vaših nekoliko rečenica. Verujte, voleo bih da razgovaramo o temi povodom koje ste pokazali zavidno znanje, ali sumnjam da je to ovde moguće i svrsishodno. Uostalom, stvari su ovde mnogo prozaičnije.
Jest sve tako kako ste napisali o zlosretnoj nikonovskoj “reformi” i njenim izvorima i uzorima. Dođe mi žao onih stotina knjiga što smo im poslali iz Hilandara.
Koliko se grozim dekretualnog propisivanja, toliko i staroobrjadničeskog sujeverija. Banalna pitanja o dverima, zavesama, itd, koja se u starijim služabnicima ne spominju, a koja su kod nas iz sumnjivih razloga postala pravilo vere, nemaju suštinsku ulogu, već partijsku: “ja sam Apolov”, jer ovaj zatvara i mrmlja sebi u bradu, a “ja sam Petrov”, jer on otvara i ne mrmlja. Kod tzv. “tradicionalista” ima oko iljadu i po ogrešenja o tipik na najgore načine, pa to nikom ne smeta.
Što se tiče rimokatoličkih elemenata, oni su u doba koje sam pominjao veoma dobro dokumentovani, i u detaljima i u psihologiji (i kod današnjih Grka, nažalost, preko veza na koje ste ukazali), a njihovi današnji eksperimenti sa misom potiču iz sopstvenog arheološkog nasleđa, koje je velikim delom zajedničko našem. Nismo valjda toliko praznoverni i zlovoljni da stvari iz sopstvenog nasleđa odbacujemo samo zato što se ponegde poklapaju sa njihovim? Mene za njih baš briga.
Isto mi je i kod ovih i kod onih naših, samo ne volem kad neko svoju praksu zasnovanu na parcijalnom uvidu proglašava za isključivo ispravnu, a sve drugo za nekakva novotarenja itd. U Crkvi toga nikad nije bilo. Nismo mi JNA. Znam da nećete moći proveriti kako to biva na Svetoj Gori, ali tamo nema uniformnosti, od manastira do manastira, od skita do skita.
Nego, kakve veze ima ovo sa temom?
Preporuke:
0
0
38 ponedeljak, 08 mart 2010 02:26
Petar Janketić
Sabor je tu odluku skrpio tako da je svako može tumačiti po svome.


Ovo je klasično latinsko lukavo mudrovanje, strano pravoslavnoj prostodušnosti.

Uticajni latinski kardinal Kasper izjavio je da će ujedinjenju rimokatolika i pravoslavaca prethoditi pre-formulacija svih spornih rimokatoličkih stavova, tako da te nove jezičke formulacije budu prihvatljive pravoslavnima, a po principu da ih svaka strana može tumačiti po svome.

Kao što vidimo, naši ekumenisti su se već dokazali u uspešnoj primeni latinske "formulacionističke" škole.

Inače, na sajtu "verujem" ne stoji ničiji blagoslov, osim ako je to po principu "rekla kazala", a onda ću tek da po-verujem u taj blagoslov.
Preporuke:
0
0
39 ponedeljak, 08 mart 2010 04:53
Charlie Parker
Otisao sam na sajt Verujem, bez ikakvih predrasuda. Sajt ima veliki broj pisanih i zvucnih fajlova, i posvecuje paznju tekstovima i studijama episkopa Atanasija, episkopa Irineja Bulovica i Jovana Zizijulasa. To mi ne smeta, jer zelim da saznam vise o pravoslavlju, da se upoznam sa unutar crkvenim dijalogom, sta god da to znaci u srpskim uslovima.

Odlaskom na Forum, pronasao sam citate sa diskusija B92, u jednoj se eksplicitno govori o bratstvu manastira Crna reka i govori o tome sta treba da se uradi 'govnjivom motkom'. Proverite, ako se diskusija ne skine sa foruma. To vise podseca na neke druge elektronske sajtove druge Srbije, recnikom, totalitarnim razmisljanjem i tonom. Da li je to unutarcrkveni dijalog? Ili je to SPC92? Na sajtu je nemoguce ostaviti komentar o smenjivanju u manastirima na KiM, niti je moguce razgovarati (ponavljam: RAZGOVARATI!) o krsenju clana 111, katolickom prelatu, problematici ekumenizma, ujedinjenju sa katolicima i sl. Ako je ovo unutarcrkveni dijalog, onda je jasno i zasto hakeri napadaju sajtove i zasto nam se crkva urusava, a i koje urusava.

Na pitanje o dolasku pape u Srbiju odgovori su DA; Ne, Ne znam; i Mozda. Tu vrstu manipulativnosti odgovorni su naucili na 92. Naime, kako da uz odgovor 'Da' nije dat i jos jedan moguci odgovor: Ne znam? Razlog je poznat: Oni koji znaju da Papa treba da dodje u Srbiju to znaju, bez ostatka. Oni koji se tome protive mozda i ne znaju.

Sramota. DS i slobodni mediji ce unistiti Srbiju ni sest meseci posle smrti patrijarha Pavla koga su zivog hteli da smene. Ili bilo ko ko u Srbiji misli svojom glavom moz eda me ubedi da B92 zeli dobro Srbima i Srpskoj crkvi?
Preporuke:
0
0
40 ponedeljak, 08 mart 2010 11:56
Steva Nadrljanski
O, prostodušni brate Petre! Sve više se divim ovom našem dijalogu ljubavi! Od svega što naškrabam izvučeš jednu polurečenicu i ondak raspališ negde “u šreh”, na svoju vodenicu, gde teče reka Istine, kojom ti suvereno brodiš. Sad si me prostodušno opisao kao “lukavog Latina”. Hvala, javiću materi i ostarelomu babi. Onda si me povezao direkt sa Kasperom, koji stoji iza svega ovoga kao erminevtički rukovoditelj. Da l da se javim pateru Jožefu za dalje inštrukcije? Gde si naučio takvu prostodušnost, pobogu si brat?!
Ajd, duše ti, prostodušno srpski protumači saborske odluke da se raščini Antonije i da se skine Vilovski sa svojih funkcija. To ti nekako izmiče.
Steva šumom, Pera drumom.
Ko je nas poznavao, ni pakao mu neće teško pasti.
Preporuke:
0
0
41 ponedeljak, 08 mart 2010 17:08
Mašenьka
Veseli sajt “verujem” ima blagoslov pokojnog patrijarha, a da li će ga sačuvati, videćemo. A sajtovi sa kojih ti vučeš podatke, blagoslova takvog nemaju.


Sajt (portal sa tekstovima) "Verujem" je možda i imao i ima blagoslov, forum je naknadno "nakačen" na portal, nakon nezgodnog "prodiranja vode u koaksijalni kabel" negdanjeg foruma BSN. Međutim, biblioteka (čak i sad, uz sve hronološki najsvežije "prinove") i forum odišu potpuno raznim duhovima.

O vezi prethodnih komentara s temom, šta reći? Komentarisaste, komentarisasmo... Jednostavno, ako nas "baš briga" za zapadna veroispovedanja (što je sasvim u redu, kao što je u redu i da nas zanimaju, ako ni zbog čega drugog, ono zarad "učenja na tuđim greškama"), da ih ne koristimo selektivno za kritiku onog sa čime se ne slažemo.

Takođe, načelno mi se ne dopada ton zauzet od strane jedne struje "teologstvujućih", prožet prezrivim, često podsmešljivim, gotovo omalovažavajućim, odnosom prema Rusima i ruskom, sa izuzetkom tzv. "krotovskog" aspekta. (Ubr, nisam primetila da ikom predstavlja problem eklisiološka pripadnost vladelьca pomenutog www-sokroviщa?!) Prilično uočivo u preovladavajućoj struji na, kako rekoste, veselom forumu "Verujem".

Što se tiče proglašavanja "svoje prakse" za "jedinu ispravnu", ni ja to zdravo ne volem, ali uvi - po tom pitanju nije bezgrešna nijedna "strana" u ovoj našoj starotarsko-novotarskoj tragikomendiji.
Preporuke:
0
0
42 ponedeljak, 08 mart 2010 23:57
Petar Janketić
Što se tiče "saborskih odluka da se raščini Antonije i da se skine Vilovski sa svojih funkcija", mogu samo reći da se one ne mogu ni iz daleka porediti, po dalekosežnom značaju za SPC, sa saborskim odlukama o:
- istupanju SPC iz Svetskog Saveza Crkava i
- služenja liturgije na ustaljeni vekovni način dok liturgijska komisija ne donese drugačiju odluku.

Ove navedene, dve veoma značajne odluke SASabora, i dan danas lukavo opstruišu ekumenisti u SPC, skrećući pažnju vernog naroda i šire javnosti na iskonstruisane probleme oko v.Artemija, dok oni u pozadini nastavljaju intezivan "dijalog ljubavi" sa rimokatolicima, radi iznalaženja jezičkih formulacija spornih rimokatoličkih učenja, a koje bi bile prihvatljive pravoslavnim, te da bi se onda izvršilo zacrtano ujedinjenja sa njima.

Ali, kao što reče ava Justin:

Nema „dijaloga ljubavi“ bez dijaloga Istine!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner